رییس کمیسیون آموزش مجلس:

دکتر معین به جنبش های دانشجویی ضربه زد

درکشور ما این قوانین وجود دارد اما متاسفانه این قوانین رعایت نشد؛به طور اخص در دوران دکتر معین این اتفاق افتادو دکتر معین از کسانی هستند که به این جنبش ها ضربه زدند به خاطر دفاعیات انحصاری که از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان به عمل آوردند.

علی عباسپور تهرانی فرد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صداقت نیوز گفت: همیشه در طول انقلاب تاکید بر حضور و حرکت های جنبش های دانشجویی بود البته این حضور باید ضابطه مند باشد و این ضابطه مندی تنها در کشورماست و در تمام کشور های دنیا این حضور ضابطه مند است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به فعالیت جریان مساله دار پیرامون دولت افزود:علت ضربه خوردن این حضور جنبش دانشجویی به گذشته بر می گردد؛ شاهد بودیم بعضا یک تشکل و جنبش دانشجویی در گذشته آمدند بدون ضابطه و آیین نامه هایی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است حرکت و خارج از آن چارچوب اقدام کرده اند که این نه تنها درجنبش دانشجویی دانشگاه های کشور ما بلکه برای هیچ نظام و جنبش و تشکلی در تمام دنیا و پذیرفته نیست.


رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: درکشور ما این قوانین وجود دارد اما متاسفانه این قوانین رعایت نشد؛به طور اخص در دوران دکتر معین این اتفاق افتادو دکتر معین از کسانی هستند که به این جنبش ها ضربه زدند به خاطر دفاعات انحصاری که از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان به عمل آوردند.


وی افزود: تا مدت ها این انجمن و اتحادیه بر اساس ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت نمی کرد اما مورد حمایت شخص وزیربود ؛ این تبدیل یک راند خواری هایی می شود که عملا جامعه را به سوی یک بی نظمی سوق می دهد.


عباسپور گفت: اعتقاد دارم این حرکتها و بی نظمی خللی ایجاد و باعث بروزنگرانی هایی در جامعه می شود که این نگرانی ها باعث سخت گیری بیشتر درحرکت های دانشجویی شده و این سختگیری ها موجب می شود حرکت دانشجویی فعالیت گسترده لازم در کشور را نداشته باشند.


وی ادامه داد: اگر تشکل های اسلامی ما بتوانند در چارچوب نظام و آیین نامه ها حرکت کنند و مدیران و مسئولین وزارت علوم و بهداشت سعه صدر بیشتری به خرج دهند و با دید پدرانه نسبت به همه تشکل های دانشجویی را یکسان نگاه کنند باعث ایجاد پویایی در تشکل های دانشجویی می شود.


عباسپور افزود: یکی از آفت های فعالیت و شور و نشاط در تشکل های دانشجویی این است که آنها احساس کنند که مسئولین در دانشگاه به یک جنبش گرایش بیشتری دارند و به این گرایش احساس قرابت بیشتر دارند و تبعیض بین تشکل ها قائل شوند ؛ این تبعیض باعث می شود تشکل ها از شور و نشاط خارج شوند.


وی در خاتمه گفت : جا دارد وزارت علوم در ارتباط با تشکل های دانشجویی و ایجاد شور ونشاط آنها تلاش بیشتری کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا